Aller au contenu

Nas Synology Dsm 5 Sur Serveur Hp N54L + Vmware Esxi 5.5


fredo

Messages recommandés

je suis a plus de 5km du serveur mais je suis a moins d'un kilomètre de la futur gare TGV lol. Je suis a 5 Km de pont a mousson

 

Bon après avoir supprimer toutes les partitions de mes disques je viens d'installer le DSM 5.1-5055

 

Par contre ou je travail c'est le fin fond du monde et comme par magie j'ai freemobile en 4G donc souvent je DL avec mon tel le monde à  l'envers

 

J'ai demandé a free pour avoir la TV en SD noir et blanc ben c'est même pas possible :D

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Oui les premières antennes Free Mobile ont été installées là  où c'était le plus facile, donc en rase campagne. Pendant ce temps là  à  Paris, on les cherche toujours leurs antennes :(

 

La 4G a cet effet magique que c'est plus rapide que l'accès ADSL de la majorité des gens.... y compris moi qui suis en proche banlieue parisienne. Par contre fait gaffe, quand je suis à  l'hôtel (donc les accès Internet permettent parfois de charger difficilement l'interface de Gmail), je partage ma connexion 4G et je passe plus de 1Go par soirée.... c'est impressionnant ce qu'on consomme quand on est sur un ordinateur par rapport à  un mobile.

Du coup avec mes 2 smartphone j'ai 8 Go de fair-use, et bah certains mois j'ai du mal à  terminer.

 

Sinon à  la maison le problème est résolu, j'ai désactivé la TV Free, c'est moins cher, et double effet kiskool j'économise l'impôt sur la TV.

 

Bon sinon pour répondre à  ta question sur l'autre topic, tu fais quoi, une installe native, ou en virtualisation ?

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Hello all,

suis sous exsi aussi avec DSM 5.1 (mise a jour grace @Laser que je remercie :) )

je me posé la question d'extension des disques

j'ai 4 disques de 2to

avec exsi il sera possible de les changer pour du plus gros?

(vu mon budget ca va etre un par un..)

 

pareil pour le datastore qui est sur le 250giga, si il merde,l'on perd tout non?

y a pas moyen de genre faire un backup vers le disque dur de la freebox sur le meme reseau

ou alors de mettre un disque dur externe qui fait un backup régulier du datastore? 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

J'ai regardé un pour exsi je pense que si le datastore et hs tu ne perds pas les données nas si j'ai bien compris on virtualise la clef usb qui sert au démarrage du dsm les disque nas seront ensuite guère par le dsm qui s'installe dans une partion propre de tout les disques de données nas

@lazer je suis reparti sur du natif mais je peux faire marche arrière c'est pas un problème. Car je n'ai pas encore tout reconfigurer et je peux auusi faire une sauvegarde de la config. J'ai un hp n40l. Avec 4go de ram je me demande si cela vos la peine je sais que je dois avoir 2 ou 3 barettes de 8go qui traîne quelques part mais je suis pas sûr qu'elles passent en hauteur.

Donc avec 4go cela vos t'il la peine de passer sous exsi ? J'ai un ssd corsair force que je n'utilise pas cela apporterai un gain de performances si je l'utilise pour le datastore. Et oui moi je suis ssd samsung pro 840 qui fonctionne a merveille chez moi lol je sais que tu as eu des soucis avec ce type de ssd. Donc si tu peux me conseiller?

Envoyé de mon SM-G900F

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Fredo cool avec lazer la v4 lui fais des misères lol je sais pas si il a la poisse avec les mises a jour

frayeur sur ton nas

problèmes sur ca hc2

je comprends maintenant pourquoi il est pas chaud pour les update lol

courage Christophe on est tous avec sauf fredo mais c'est pas grave lol

Envoyé de mon SM-G900F

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

fredo t'es presque à  la compagne toi, c'est limite région parisienne. Tu as des arbres, de l'eau, des oiseaux.... ça me parait normal que tu aies une antenne Free !

 

Alors pour le datastore, si on perd le disque on perd les VMs. Pour Xpeno c'est pas gênant, la VM c'est une enveloppe vide, et toutes les données + système DSM sont sur les disques RDM. La preuve, fred59190 a recréé sa VM et hop tout réapparait.

Par contre, pour les autres VMs (Linux, WIndows, Android, etc) là  on perd tout. J'ai migré toutes mes VMs du 250 Go vers un SSD, et c'est le bonheur : mes Linux bootent en un temps record, et c'est plus fiable, chauffe moins, consomme moins etc.

 

Avec 4 Go tu peux faire tourner quelques Linux, mais à  voir si tu en as besoin. Ou une VM Windows 7 ça peut passer avec 2 Go.

Tu peux mettre 1Go pour DSM.

N'oubliez pas que ESXi 5.5 consomme pas loin de 1 Go.

Je suis toujours sous ESXi 5.1, moins gourmand.

 

Concernant la taille des disques RDM, je ne pense pas qu'ESXi apporte de limitation.

  • Upvote 2
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Ok merci je crois que je vais passer sous exsi pour apprendre et mettre une vm linux cela m'évitera de mettre vmware station sur mon pc et je voulais refaire des testes avec freenas car j'aime bien le zfs merci pour ces explications donc j'avais presque tout compres sauf le "partion os dsm" qui est vide normal le dsm s'installe sur les disque data

@fredo si tu pas dans l'est je te ferai faire un tit tour de tracteur mais n'oublie pas ton chapeau de paille mdr

Envoyé de mon SM-G900F

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

@Lazer,

euh oui, pas faux, je suis presque la dernière maison de la RP !  :)

 

@mprinfo

J'en ai une pour toi.

tu dois savoir ce que c'est qu'une blonde avec des lardons dans les poches ?

... une quiche lorraine !  :2:

Arf... je sors... loool

  • Upvote 5
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Hello all.


j'ai plein de question que je me pose:


 


1/tout d'abord sur Exsi, le mode maintenance il sert a quoi? moi j'eteind le serveur après avoir eteind le diskstation (les vmware tools ne fonctionne pas chez moi d'ailleur toujours une erreur) 


 


2/ensuite les snapshot et autre sont il géré avec exsi + dsm 5.1? 


 


3/je souhaiterais étendre mes disques dur en remplacant les disques 1par1 par des 4 to 


actuellement j'ai 1.5tox2 +2 to x2 formant un volume SHR de 4.46to (bientot plein)


 


4/ je galere a la maison avec mes documents sur mon mac, mes docs sur mon macbook et sur le pc au bureau,


j'envisage cloud station, est ce fiable ? 


puis je tout stocker sur DSM et synchro entre ses 3 ordinateurs, les fichiers sont plus des papiers genre impôts, fiche de paie, papier perso etc...  et à  la rigueur j'aimerais faire  une sauvegarde 1 fois par mois sur un disque dur usb on ne sait jamais.


pensé vous que la solution est envisageable proprement ? (contrainte technique je suis limiter a 200ko/s en upload


 


voila ca fait pas mal de question mais voila ce que je voudrais faire avec mon diskstation sans perdre mes données....


 


(@Lazer: voila post déplacé :) l)


Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

@lazer je viens d'installer exsi 5.5 U2 sans avoir eu quelques soucis lol

il faut 4go de ram reel donc comme je n'ai que 4go et que je tourne avec la carte vidéo interne cela ne passe pas

j'ai donc désossé une G-skill sniper 12800 4GO pour qu elle passe en hauteur et j'ai laisser une 2 GO OCZ 10666 comme j'ai un peu de chance sur ce coup la cela fonctionne me reste plus qu'a installer le DSM

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

@fred59190

 

1/ Mode maintenance : inutile pour un ESXi seul. C'est utilisé dans un cluster vSphere de plusieurs ESXi (avec la licence...), permettant d'arrêter un serveur pour maintenance (hardware ou software) afin de s'assurer que le vCenter ne démarrera aucune VM sur ce serveur. Les autres serveurs supportent la charge durant l'opération de maintenance, puis quand c'est terminé, les VMs peuvent être redistribuées.

 

1bis/ VMware Tools : chez moi ça fonctionne, donc tu as dà» te planter dans l'install. Par contre j'ai des erreurs dans /var/log/messages, mais ça n'empêche pas le fonctionnement. Cherche un tuto, il y en a plein sur le net.

 

2/ Snaphots : comme dit, DSM est installé sur les disques mappés en RDM sur la VM Xpenology. Et comme les disques RDM, par défintition, ne sont pas gérés par EXSi, il n'y a donc pas de possibiltié de faire de snapshot pour DSM. Par contre les snapshots sont très utiles pour les VMs que tu peux créer sur ton datastore (Windows, Linux, etc).... car ils permettent de faire des tests et de revenir en arrière.

 

3/ Etendre les disques SHR : ça c'est une question purement DSM, donc tu peux trouver la réponse sur n'importe quel forum qui parle de Synology. Perso je n'utilise pas SHR, donc mes compétences sont limitées. Mais je pense que ce que tu veux faire est faisable.

 

4/ Cloud Station : je n'utilise pas, mais encore une fois c'est une question Synology. Perso je stocke tout sur Dropbox ou Drive, car ça me fait une sauvegarde dans le cloud. En général je n'aime pas dépendre du cloud pour héberger un service critique (domotique notamment), mais utilisé comme une méthode de sauvegarde, je trouve ça pratique. Parce que le cloud à  la maison, si tu ramènes tous tes appareils à  la maison (mon PC portable pro est à  la maison tous les soirs), bah comment dire.... c'est tout sauf du cloud quoi. Marketing quand tu nous tient....

Ce qui devrait répondre à  ta question : de mon point de vue, non Cloud Station n'est pas fiable, car tes documents ne survivront pas à  un incendie/inondation/cambriolage/tremblement de terre/crash d'avion/et j'en passe.

 

4bis/ Sauvegarde sur disque externe : excellente idée, pour peu que le disque ne soit pas stocké dans la même maison. Perso mon garage est séparé de la maison, donc c'est facile. Mais à  terme, l'idée c'est d'installer un autre serveur dans le garage, et de faire de la réplication entre les 2. Parce que les sauvegardes mensuelle sur disque externe, c'est valable un moins. Puis on passe à  un intervalle de 2, puis 3, donc le niveau de sécurité baisse.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

DS3615xs Release Notes

Version : 5.2-5565 Update 1

(2015/05/21)

Fixed Issues
  1. Fixed an issue where users could fail to join domain when the domain admin account contains specific characters.
  2. Improved the compatibility with USB devices.
  3. Fixed a security vulnerability to prevent cross-site scripting attacks (XSS).
  4. Upgraded PHP to 5.5.25 to address multiple security vulnerabilities (CVE-2006-7243, CVE-2015-4021, CVE-2015-4022, CVE-2015-4024, CVE-2015-4025, CVE-2015-4026).
  5. Improved the compatibility with 3rd party DTV applications.
  6. Fixed an issue where SSD cache volume information may not be displayed correctly in Resource Monitor.
  7. Fixed an issue where users with guest accounts would be unable to create new files or folders via SMB protocol.
Version : 5.2-5565

(2015/05/12)

Compatibility and Installation
  1. DSM 5.2 can only be installed on Synology products running DSM 5.0 or above. Before starting, please log in to DSM and go to DSM Update to install the latest DSM.
  2. Some features have specific hardware requirements and are only available on certain Synology NAS products.
Important Notes
  1. DSM 5.2 is the last supported major DSM version for all 10-series models.
  2. An issue of data consistency caused by SSD TRIM is not resolved yet; as a result, SSD TRIM is currently disabled in DSM 5.2.
  3. DSM 5.2 is the last DSM version to support Time Backup as an add-on application in Package Center. Time Backup features will be fully merged into the built-in Backup package in future releases. Existing Time Backup users will not be affected.
  4. Sharing via Facebook and Google+ will no longer be supported starting from DSM 5.2.
What’s New in DSM 5.2
  1. Single Sign-On
    • You can register multiple DSM and access them using one set of credentials. After initial login, linked DSM accounts will automatically log in to avoid credential re-authentication.
  2. Windows File Sharing
    • Added SMB3 and end-to end data encryption support.
  3. Backup and Replication
    • Added support for file-level restoration with File Version Browser in multi-version backup tasks.
    • You can set up backup rotation to recycle old backup versions automatically in multi-version backup tasks.
    • Added data transfer encryption support for multi-version backup.
    • Added support for Amazon S3 China Region as a backup destination.
  1. iSCSI LUN Snapshots
    • You can take iSCSI snapshots more frequently, up to every five minutes.
    • You can set the snapshot retention policy to retain a specific number of versions for hourly, daily, weekly, monthly, and yearly snapshots.
  2. Link Aggregation
    • Added support for two new modes when creating a bond interface: Adaptive Load Balancing and Balance XOR.
  3. SSD Cache
    • SSD cache now has a smaller memory footprint, consuming 90% less memory than DSM 5.1 for newly created SSD caches.
  4. File Station
    • You can manage and transfer files to popular public cloud services such as Dropbox, Box, Google Drive, and OneDrive.
    • The built-in photo viewer now supports full-screen mode.
    • You can drag and drop files between two browsers.
    • You can set the number of times a shared link can be accessed.
    • Added playlist support for the built-in audio player.
    • You can use the built-in mail client to send shared links.
  5. QuickConnect
    • Enhanced stability.
    • DSM will automatically add port forwarding rules required by QuickConnect services on your compatible UPnP router, saving your time on network configuration.
  6. DSM log-in page
  • You can add welcome messages to deliver information to users before they log in to the system.
  1. DSM Help
    • You can reach online resources such as FAQ and compatibility lists in DSM Help now.
    • One more tutorial about how to back up data from your computer is added in the section of Get started with DSM.
  2. Misc
    • You can customize the security level of SSH connections by selecting which encryption algorithm(s) to use.
    • Added more flexible port forwarding rules, including assigning random port numbers, and customized port settings.
    • You can set usage quotas for different groups. The group usage quota is automatically applied when a user is added to the group.
What’s New in Packages
  1. Single Sign-On Package
    • Based on the OAuth2 standard, SSO Server package turns Synology NAS into a SSO server that allows developers to register their web applications to the server and utilize the single sign-on feature. This increases daily productivity by saving time spent on re-authentication.
  1. Docker
    • Docker is a lightweight virtualization application that gives you the ability to run thousands of containers created by developers from all over the world on DSM. The hugely popular built-in image repository, Docker Hub, allows you to find shared applications from other talented developers.
    • A step-by-step tutorial is introduced to guide you through the basic container creation.
  2. Note Station
    • Added to-do list feature. You can add tasks to notes or add them independently to the to-do list.
    • Manage tasks by specifying a priority, due date, and reminder.
    • Synology Web Clipper is now available on the Chrome Web Store. You can clip web content directly to Note Station.
    • Export notebooks to a nsx file for backup or for importing to another Synology NAS.
    • Export individual notes as HTML files so that users without Note Station can read them.
    • You can archive seldomly used notebooks so that they will not be displayed in the notebook section or in search results.
    • Enhanced Note Station file structure. A three-tier structure (Shelf, Notebook, and Note) provides greater flexibility for organizing Note Station.
    • You can display notes in presentation mode.
    • You can create new notes in a joined notebook if you were given modify permissions.
    • You can share notes via the built-in DSM email application.
    • You can change the default notebook.
    • You can adjust the default note font size.
    • Import notes from YinXiangBiJi.
    • Better note version conflict handling.
    • Todo badge number on Desktop icon.
  3. Cloud Station
    • Added support for low-latency smart polling.
    • You can assign different historic version numbers for each shared folder.
    • Enhanced general performance.
    • Added support for native renaming operation.
    • Administrators can enable/disable Cloud Station directly from Package Center.
    • Added support for File Station Recycle Bin.
    • Files greater than 10GB can be synced.
    • Updated PC client for Windows, Mac and Linux:
      1. Added a quick setup wizard.
      2. Added a search feature to automatically find all Synology NAS in the local area network.
      3. Added a system tray menu in graphic user interface.
      4. You can right-click to stop or resume syncing for specific subfolders.
      5. You can right-click a synced folder to generate a folder sharing link.
      6. You can right-click any file on your computer to copy it to the Cloud Station folder.
      7. Added a client-side sync log.
  4. Cloud Sync
    • Added unidirectional sync from NAS to public cloud and from public cloud to NAS.
    • You can encrypt and compress data sent to public cloud storage.
    • Added support for Amazon S3 compatible public cloud service providers.
    • Added support for WebDAV public cloud service providers.
    • Added support for Amazon Cloud Drive.
    • Added support for Megafon Disk.
    • Added support for native renaming operation (support level differs with public cloud storage API).
    • You can customize both task name and polling period.
    • You can sync files as large as 10GB with OneDrive.
    • Added support for File Station Recycle Bin.
  5. Mail Server
    • Added attachment filter to block specific file extensions.
    • You can receive real-time notifications regarding daily quota status.
    • Added support for SPF/DKIM and DMARC sender validation.
    • Added customized auto-reply and content setting features.
    • Daily quotas can be set by user.
  6. Glacier Backup
    • Enhanced to handle Amazon server-side speed limit.
    • Enhanced general performance.
  7. Video Station
    • You can use hotkeys to fast forward, rewind, and adjust the volume during video playback.
    • Subtitle files can now be located anywhere on your Synology NAS and no longer need to match the filename of your video files. Simply select them using the built-in chooser in Video Station during playback.
    • More code-pages supported to correctly recognize subtitles in different languages.
    • You can set a timing offset to sync subtitles with video playback.
    • You can customize video posters by selecting an image from your Synology NAS.
    • Use the shortcut on the library to quickly add video folders.
    • You can delete videos directly from Video Station
    • Supported right-click context menu to access useful functions more quickly.
  8. Audio Station
  • Added support for indexing CUE sheet files to display all indexed audio tracks, and the song information of an undivided album file for management (requires DSM 5.2).
  • Added support of transcoding FLAC/APE, ALAC/AAC, OGG, AIFF formats for DLNA players.
  1. Photo Station
    • A brand-new design that gives Photo Station mobile a refreshed look-and-feel. The update includes two major improvements: watching videos and linking directly to details page of a photo.
    • You can select specific albums when creating a smart album.
    • More EXIF information is displayed in the lightbox page, and can also be added as conditions when creating smart albums.
  2. Download Station
    • Previews for photos and videos are available for torrent downloads.
    • Added support for HTTP downloads with multiple connections.
  3. Media Server
    • Resumed video transcoding support (This feature is supported by select models. Please go here for detailed information).
  4. Redmine
    • Redmine is a flexible project management web application. It has numerous features and can be run on Synology NAS via Docker.
  5. GitLab
    • GitLab is a web-based Git repository manager with wiki and issue tracking features. It has numerous features and can be run on Synology NAS via Docker.
  6. LXQt
    • LXQt is a desktop utility built on QT with partial Razor-qt and LXDE components. It comes with a basic graphical user interface which gives users the ability to leverage certain operating system features, such as web browsing. It has numerous features and can be run on Synology NAS via Docker.
  7. SpreeCommerce
    • SpreeCommerce is a full-featured storefront tool built on common standards so you do not have to compromise speed to market, efficiency, or innovation. You can also easily leverage the advantages of modular design to configure, supplement, or replace the functionalities you need. It has numerous features and can be run on Synology NAS via Docker.
  8. Discource
    • Discourse is a forum application software with a focus on user experience by introducing infinite scrolling, live updates, drag and drop attachments and more. It has numerous features and can be run on Synology NAS via Docker.
  9. MantisBT
    • MantisBT is an open source, web-based issue tracker and project management tool with a focus on simplicity and flexibility. Users are able to get started quickly and manage their projects effectively, making collaboration with team members and clients easy and professional.
  10. LimeSurvey
    • LimeSurvey is a powerful survey creation tool that help you easily create and publish intuitive and question-and-answer surveys and collect responses without the requirement of technical background. LimeSurvey also provides graphical analysis of the result for you to quickly find the information from the statistics. You also have the full control of whom to access the survey, either publish the survey publicly or limit only the users with the "once-only" token.
  11. CMS
    • Enhanced general performance.
    • Bug fixes and usability enhancements.
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

C'est en cours chez moi.

 

Normalement c'est le travail de nico l'annonce des nouvelles versions mais depuis son recovery il bug lol

 

c'est une mise a jour du 01/06/2015 update 1

 

ça vient de finir j'ai accès a l'interface donc il y a du mieux. je regarde cela demain

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Je suis abonné au flux RSS de xpenology.nl, donc je n'en loupe pas une.

Malgré tout, j'ai toujours quelques versions de retard sur ma prod....  là  c'est une mise à  jour majeure, je suis frileux.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

A priori aucun soucis mais j'ai pas testé plus les disques son la on a accès a l'interface

 

de plus on peut faire marche downgrade en cas de soucis donc il n'y a pas trop de risque

 

Moi j'utilise que tapaltak donc j'ai pas toujours tout et les flux RSS je n'ai jamais utilisé je sais même pas comment on fait lol

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

×
×
  • Créer...