Aller au contenu

Hc2 4.083 Beta - 27/06/2016


PdB

Recommended Posts

Bonjour, voilà  du nouveau.. qui se lance????

 

 

Liste des modifications de la version beta 4.083:

Version 4.083 Beta

This update features migration process from version 3.600, reconfiguring every device, adjusting it for changes which took place in the system. This will assure possibly smooth transition and continuous operation, allowing each device to work with old settings until reconfiguration is done. Please refer to message that appears in interface and Notification Center after finishing upgrade for further instructions.

Important!
Updating from version 3.600 may take longer than usual, up to 30 minutes, please do not restart controller during update process.

Resolved issues:
- Philips Hue plugin does not allow new user configuration. Reinstall existing plugin to enable fix
- Wind speed available in weather conditions computed incorrectly - value too low
- Services Restart called from 503 error page not working
- Multiple Virtual Devices working simultaneously may cause 503 error
- Virtual Devices hang
- Scenes do not trigger when RAM usage is above 75%. Threshold moved to 90%
- Device hierarchy not displaying properly for Dimmer 2 in advanced configuration
- FIBARO Swipe imported by Gateway Connection not working properly
- Z-Wave Weather templates lacking for devices of other manufacturers
- Other minor fixes

Other improvements:
- Firmware Update - wireless update of Z-Wave devices: Motion Sensor, Dimmer and Wall Plug. Availability of update for each device is showed in Notification Center and Advanced Configuration. Run update only when devices is in close range from controller (ca. 2 m). Process can take up to 30 minutes, depending on Z-Wave traffic and devices queued for update. Details on whole procedure can be found in notification displayed before every device update.
- New, configurable scenes triggering modes available in each scene advanced configuration:
Automatic - scene gets triggered either by one of defined triggers (device state, global variable etc.) or manually, by 'Run' button
Manual - scene executes only manually by 'Run' button
Disabled - scene is inactive, does not get triggered and cannot be run manually
Visibility - scene can be hidden in all interfaces (mobile apps, web interface).
 

--------------------------------------------

In connection to this change there are new Lua API functions: 
 
- fibaro:setSceneRunConfig(sceneID, runConfig), where runConfig is string that takes one of these three values:
- TRIGGER_AND_MANUAL
- MANUAL_ONLY
- DISABLED
Which will set given scene respectively to Automatic, Manual and Disabled mode. Any other value will set scene triggering mode to Automatic.
 
- fibaro:getSceneRunConfig(sceneID) returns currently set value.
 
Old functions:
- fibaro:setSceneEnabled(sceneID, enabled) 
- fibaro:isSceneEnabled(sceneID) 
will keep backward compatibility and continue to work without change.

 
  • Upvote 2
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Incroyable, le wireless update, 3 ans après (ou plus) leur annonce marketing....

Tiens, et les Qubino ? :-/

Et le last breached pour les capteurs Satel ?

Testez bien la mise àjour des firmware des modules, je me demande juste combien seront "briqués"...

Sent from my Note4

  • Upvote 1
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Juste pour le fun je vais la faire ce soir.

On verra si la boite alu aimera le passage 4.080 à4.083, et combien de temps ca va tenir... [emoji854]

Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

cool, ils ont corrigé le bug que j'avais : FIBARO Swipe imported by Gateway Connection not working properly

 

il faut que je test cela.

 

pour la mise a jour OTA, c'est une excellente nouvelle (si cela reste actif sur la prochaine stable).

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Sympa cette release :D

 

Pour les MAJ OTA, apparemment ça fonctionne très bien depuis plusieurs mois cher les beta-testeurs, donc ça semble fiable. Espérons :)

 

Sympa les nouveautés sur les scènes.

 

Espérons que les plantages de VD et de HCServer (503) soient définitivement résolus.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

- Wind speed available in weather conditions computed incorrectly - value too low

 

Ce bug là  je l'ai constaté. Cool si c'est résolu.

 

- Z-Wave Weather templates lacking for devices of other manufacturers

 

PITP2 tu testes avec le module Qubino Weather Station ?

  • Upvote 1
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

mise àjour installée 4.080 -> 4.083 et BIM 503 :) en progrès ...

toujours attendre un moment avant de se reconnecter, sinon c'est le 503 assuré car les services n'ont pas fini de redémarrer et d'effectuer les opérations post-migration

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

A croire que Fibaro aurait entendu le sondage qui avait été fait sur leur forum et pour lequel nous avions été plusieurs à  se plaindre...

 

Entre la mise en place d'un programme beta, la plainte des pubs mensongères (mise à  jour OTA), on croirait presque que Fibaro nous écoute :)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

non ça m'étonnerait,  comme je le disais, ça fait plusieurs mois que ça fonctionne, et donc encore plus longtemps que c'est en développement.

Perso je préfère qu'ils sortent la fonctionnalité quand ils sont sà»rs à  100% que ça fonctionne, plutôt que de la sortir à  la va-vite et de bricker tous nos modules.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

×
×
  • Créer...